Pytanie: W styczniu 2022 r. wypłacono pracownikowi wynagrodzenie za grudzień 2021 r. i uwzględniono ulgę na podstawie PIT-2 złożonego w latach poprzednich, a następnie od 10 stycznia 2022 r. nastąpiło rozwiązanie umowy o pracę w związku z przejściem na emeryturę, a następnie podpisano nową umowę o pracę od 12 stycznia 2022 r. Czy pracownik może złożyć oświadczenie, żeby nie stosować mu ulgi w podatku, gdyż będzie ją rozliczał ZUS? Czy od wynagrodzenia za grudzień 2021 r., wypłaconego w styczniu 2022 r., oraz od wypłaconego 10 stycznia 2022 r. wynagrodzenia za okres od 1–9 stycznia 2022 r. i od odprawy emerytalnej może być zastosowana ulga dla osób niepobierających emerytury? Osoba osiągnęła wiek emerytalny w 2020 roku i pracowała bez pobierania emerytury.
Zaloguj się
Zamów pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
+30
Prawnik, redaktor publikacji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości oraz analizy finansowej. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu publikacji i portali, których celem jest dostarczanie bieżących informacji o zmianach w prawie oraz interpretacja zawiłych przepisów z zakresu rachunkowości i podatków.
Doktor Nauk Ekonomicznych w zakresie Nauk o Zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej.
Absolwentka studiów MBA, Dyrektor ds. Finansów i Compliance w firmie consultingowej, Manager Działu Księgowości w międzynarodowej firmie leasingowej, trener – wykładowca Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o.