Na pewno nieraz zdarzyło się, że formuła skrupulatnie budowana od kilku minut nieoczekiwanie zwróciła niepoprawny wynik. Sprawdzanie jej składni znak po znaku i odwołanie po odwołaniu mogą zająć trzykrotnie więcej czasu niż zbudowanie nowej formuły od podstaw.
Nie trzeba na pewno przekonywać, że długa lista, na której zastosowano wyróżnienia kolorem, będzie dużo bardziej czytelna niż czyste kolumny danych z czarną czcionką. Już samo uwydatnienie co drugiego wiersza tabeli znacznie ułatwia wyszukiwanie danych. Służy do tego formatowanie warunkowe. Czasami jednak można napotkać nieregularny układ zestawieni...
Nazwy zakresów są bardzo praktyczną metodą tworzenia formuł. Zwykle nazwy zakresów przydzielane są bezwzględnemu zakresowi komórek. Dotyczą więc zawsze tego samego obszaru w arkuszu. Mało znaną metodą jest wykorzystanie nazw do określenia adresów względnych, relatywnych. Odpowiadają one potem, przykładowo, np. pięciu komórkom nad komórką aktywną. ...
Arkusz kalkulacyjny Excel pozwala przeprowadzić obliczenia nie tylko szybko, ale i bardzo dokładnie. Paradoksalnie właśnie duża dokładność obliczeń może mieć czasem fatalne skutki i być przyczyną błędów w zestawieniach czy różnych innych dokumentach tworzonych w arkuszu kalkulacyjnym. Zdarza się to wówczas, gdy użytkownik programu nie ma odpowiednie...
Jednym z rodzajów kosztów, które podlegają planowaniu, jest amortyzacja posiadanych przez firmę środków trwałych. Znamy bowiem wartość bieżącą danego środka trwałego, jego stawkę amortyzacyjną oraz okres użytkowania. Nie ujmowany jest natomiast koszt amortyzacji planowanych inwestycji. Rozwiązaniem jest więc stworzenie narzędzia w Excelu do wyl...
Zestawienia, których budowa i zawartość nie są stałe, lecz systematycznie rozbudowywane o kolejne pozycje mogą sprawiać wiele trudności. W ramach tego e-kursu zyskasz wiedzę na temat automatycznego sortowania danych w Excelu i oszczędzisz czas na ciągłym poprawianiu układu danych w rozrastającym się zestawieniu.
Częstym zadaniem w Excelu jest stworzenie wielu takich samych raportów czy zestawień, różniących się tylko, np. danymi klienta, sprzedawcy czy nazwą komórki organizacyjnej. W tym artykule pokazany jest sposób szybkiego wygenerowania wielu raportów w tym samym układzie, ale zmiennym jednym parametrem.
W wielu firmach, zwłaszcza dystrybucyjnych, istnieje konieczność częstej modyfikacji cenników produktów ze względu na zmieniające się ceny zakupu. Zachodzi więc potrzeba, aby znać datę najnowszego cennika lub przynajmniej datę, od której ten cennik powinien obowiązywać.
Mam arkusz zawierający rzeczywiste godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy osób zatrudnionych w mojej firmie. W jaki sposób mogę obliczyć, ile godzin i minut ponad nominalny czas pracy zostało przepracowane w danym dniu przez konkretnego pracownika?
W skoroszycie wypisuję informacje dotyczące zamówień. Każde z nich znajduje się w osobnym arkuszu, którego nazwa odpowiada numerowi zamówienia. Ostatni z nich nosi nazwę Podsumowanie i chciałbym w nim wyświetlać najważniejsze dane dotyczące określonego zamówienia (po wprowadzeniu numeru zamówienia do komórki B3). W jaki sposób mogę otrzymać wartość ...
Nie znalazłeś artykułu na interesujący cię temat. Nasi eksperci mogą go przygotować specjalnie dla Ciebie. Zamów artykuł kontaktując się mailowo.
Korzystaj z dostępu do: